کارگردان فیلم کودک تحسین شده «قهرمانان کوچک» از وضعیت فعلی سینمای کودک و برخوردی که با این آثار می شود سخن گفت.
کد خبر: ۵۳۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 10 December 2017
بنیاد سینمای فارابی بیش از 60 فیلم کودک اکران نشده دارد! | در مشهد فیلممان را سر بریدند
به گزارش تابناک تهران، حسین قناعت کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با برنامه «سینما دو» با اجرا و سردبیری حامد عنقا، درباره وضعیت فعلی سینمای کودک اظهار کرد: متاسفانه در این سالها به این دلیل که فیلم کودک فروش نداشته، سینمادارها با فیلم کودک قهر کرده اند. 10، 15 سالی می شود
وی افزود: شنیده ام که فارابی بالای 60 فیلم کودک اکران نشده دارد. همین حالا هم به دلیل کمبود سالنهای سینما و ازدیاد فیلمهایی که در طول سال ساخته می شود، مشکل اکران برای همه فیلم ها وجود دارد.
این فیلمساز تاکید کرد: متاسفانه مردم هم به نوعی اعتمادشان را به سینمای کودک از دست داده اند. امروزه ارتباط برقرار کردن با بچه هایی که تصویر را به خوبی می شناسند، خیلی سخت است. بچه های 7، 8 ساله امروز با بچه های 15 تا 18 سال دوران ما برابری می کند و آنها به لحاظ سواد و فرهنگ با گروه سنی بزرگتر از خود در نسل قبل رقابت می کنند.
قناعت ادامه داد: ما باید برای مجاب کردن این بچه ها و خانواده هایشان تلاش کنیم تا بدانند با همه گرفتاری ها و سختی هایی که هست، می ارزد بچه هایی را که دور و برشان پر از فیلمهای خارجی است، در ترافیک به سینما بیاورند.
کارگردان سریال «امروز و فردا» یادآور شد: بنیاد سینمایی فارابی تنها حامی سینمای کودک است. هیچ جای دیگری از فیلم کودک حمایت نمی کند. در آموزش و پرورش فیلم را می بینند و یک نامه حمایت می دهند. ما با این نامه حمایت با مدیران مدارس صحبت می کنیم تا اگر دوست داشتند بچه ها را برای تماشای فیلم بیاورند.
وی تصریح کرد: برای اولین فیلمم با نام «من و نگین دات کام» غیر از چند سالی که صبر کردیم تا این فیلم شاد و سرگرم کننده را که در جشنواره کودک 7 تا جایزه گرفته بود، اکران کنیم، فقط 6 ماه منتظر مجوز آموزش و پرورش بودیم. من چون ساکن منطقه 5 هستم، به آموزش و پروش رفتم و فهرستی که از مدارس دادند یک کتابچه بود، اگر نصف بچه های همان منطقه 5 هم به صورت نیم بها برای تماشای این فیلم می رفتند، نصف بودجه فیلم تامین می شد!
قناعت درباره اکران فیلم «قهرمانان کوچک» که در تابستان روی پرده سینما رفت، توضیح داد: فیلم ما با سرگروه آزادی اکران شد، تعداد سالنی که اول داشتیم بد نبود، اما دو هفته تعطیلی به اکران ما لطمه سختی زد، ما متوسط هفته ای 500 میلیون تومان می فروختیم و این دو هفته 1 میلیارد از فروش ما کم کرد. متاسفانه زود هم سرگروه ما را گرفتند.
این فیلمساز در پایان گفت: یکی از سینماهایی که با اینکه برای حوزه هنری بود، به کار ما لطمه زد، سینما هویزه مشهد بود که هرچقدر از تهران تماس گرفتند مسئول سینما دوست نداشت کار ما را در سالن بزرگ اکران کند، فقط یک سالن کوچک برای فیلممان اختصاص داده بود که همیشه هم پر می شد. در حالی که در سینمای کشور سه سینما از جمله آزادی، کوروش و هویزه مهم هستند اما در هویزه سر فیلم ما را بریدند.
«سینما دو» به تهیه کنندگی حمیدرضا معدنچی پنجشنبه ها ساعت 23:30 از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار